Artykuł sponsorowany

Metody obróbki szkła

Metody obróbki szkła

Aby szkło mogło stanowić materiał wykorzystywany w przemyśle, musi zostać poddane właściwej obróbce. Odpowiednio dopasowane działania dają możliwość wytworzenia zjawiskowych elewacji, luster, balustrad, blatów i wielu innych produktów. Wyróżnić można trzy główne metody obróbki szkła: fazowanie, piaskowanie i szlifowanie. Na czym polega każdy z tych rodzajów?

Co to jest fazowanie szkła?

Fazowanie szkła to sposób jego obróbki w taki sposób, aby produkty końcowe były bezpieczne podczas ich używania. Dzięki tej procedurze powstają lustra, szkło kolorowe oraz bezbarwne, przeciwsłoneczne, matowe i lakierowane. Szkło poddane fazowaniu pozwala uzyskać naturalny efekt załamania powierzchni i doskonale sprawdza się jako technika ozdabiania różnego rodzaju elementów, takich jak szkło dekoracyjne czy balustrady. Dzięki tej metodzie szkło zostaje opracowane w sposób luksusowy i kunsztowny. Profesjonalną obróbką szkła różnymi metodami oraz świadczeniem usług szklarskich zajmuje się Centrum Szkła Szklar-bud.

Piaskowanie – sposób na grawerowanie szkła

Drugim popularnym sposobem obróbki szkła, jest piaskowanie, czyli oddziaływanie na szkło strumieniem drobnego piasku wyrzucanego pod ogromnym ciśnieniem. Dzięki temu usuwane są m.in. zmatowienia i zewnętrzne warstwy surowca. Metoda ta umożliwia tworzenie spektakularnych wzorów oraz grawerunków. Stosowana jest tu również regulacja głębokości ingerencji w szkło. Obróbka szkła tego typu pozwala na wytworzenie przedmiotów perfekcyjnie wykończonych oraz łatwych do utrzymania w czystości.

Na czym polega szlifowanie szkła?

Szlifowanie to metoda mechanicznej obróbki szkła, dzięki czemu poszczególne szklane bryły pozbawione zostają wszelkich nierówności. Kanty i brzegi powstających tafli są więc bezpieczne w dotyku i nie posiadają zaostrzeń, a więc eliminują ryzyko skaleczeń. To doskonała metoda opracowywania elementów będących częścią aranżacji wnętrz. Zazwyczaj więc wykorzystuje się szlifowanie w przemyśle meblarskim.

Szlifowanie może być wykonane na różne sposoby. To m.in. wykończenie ukosowe, trapezowe, c-kantowe czy OG. Wśród zaawansowanych metod obróbki szkła znajduje się poza wymienionymi sposobami też wiercenie, hartowanie, laminowanie, klejenie i cięcie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.